نوشته شده توسط : شیما شریفی

مهدی بندئی، رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با روند مکانیزاسیون کشاورزی در این استان اظهار داشت: روند مکانیزاسیون کشاورزی از یک روند بسیار عالی در استان برخوردار است هر چند ما در این چند ماه اخیر نتوانستیم تسهیلات خوبی در این زمینه ارایه بدهیم.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان زنجان به ۲.۲ اسب بخار در هکتار رسیده است، گفت: در این زمینه استان حائز رتبه ششم در کشور است.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون در افزایش بهره وری و تولید مهم است، تصریح کرد: به طور مثال در بحث کشت غلات، با استفاده از دستگاه‌های کشت، دستگاه مورد استفاده کود را در کنار بذر قرار می‌دهد و این روش باعث می‌شود که هم هزینه کمتری را کشاورز متحمل شود و هم در میزان استفاده در اندازه بذر تاثیرگذار است.

ورق ژئوممبران ایرانی

بندئی اضافه کرد: همچنین با افزایش روش‌های مکانیزه می‌توانیم در کاشت، داشت و برداشت از کاهش و کنترل ریزش‌ها با استفاده از کمباین‌های باکیفیت‌تر و همچنین افزایش عملکرد را در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به موانع موجود پیش رو برای افزایش روش‌های مکانیزاسیون کشاورزی ضمن اینکه اخذ تسهیلات بانکی نه تنها در استان بلکه گریبان‌گیر کل کشور است عنوان کرد: عدم تطابق منابع و مصارف در بانک‌ها یکی از موانع پیش رو است که باعث شده است که به صورت قطره چکانی در این زمینه تسهیلات پرداخت کنیم.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: امیدواریم مشکلات در این زمینه حل و همه کشاورزان به دستگاه‌های نوین مکانیزاسیون کشاورزی دسترسی راحتی داشته باشند.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: